Michal Reichert je profesionálním jezdcem a reprezentantem v driftingu, nejrychleji se rozvíjejícím motosportu na světě. Je držitelem titulu dvojnásobný mistr republiky v driftu, který si vyjezdil se svým 900koňovým vozem BMW, speciálně upraveným pro vysoký výkon na mezinárodních driftovacích závodech. Přesto Michal Reichert jako vrcholový sportovec neprokázal čestné sportovní chování, když loni na Mosteckém autodromu před zatáčkou naboural jiného účastníka akce a dosud o řešení incidentu neprojevil sebemenší zájem. Na stole je tak po předžalobní výzvě v tuto chvíli žaloba o zaplacení škody s příslušenstvím.
Ke střetu dvou vozidel došlo přímo na trati během veřejné akce Driving Academy Trackday, která se konala na Autodromu Most loni v neděli 25. dubna. „Osobně incident vnímám tak, že driftovací speciál BMW řízený panem Reichertem narazil před zatáčkou č. 15 do zadní části mého silničního sportovního vozu značky Lotus, v důsledku čehož málem došlo ke vznícení vozidla vlivem poškozeného výfukového systému. Moje vozidlo nebylo schopno jakéhokoli samostatného pohybu a skončilo odstavené v depu. Pokládám za obrovské štěstí pro nás oba, že během nešťastného střetu nedošlo k újmě na zdraví ani u jednoho z nás,“ popisuje situaci poškozený Václav Havrlant.
K nárazu došlo krátce poté, co zmíněný vůz značky Lotus zahájil brzdný manévr před zatáčkou. Zatáčka č. 15 je orientována téměř 90 stupňů doprava, a proto je na místě předpoklad, že jakékoliv vozidlo bude muset snížit svoji dosavadní rychlost, aby zatáčkou bezpečně projelo. Trať je v okolí dostatečně široká a přehledná, v inkriminovaný moment se v tomto úseku navíc nenacházelo žádné další vozidlo. „Primární příčinu kolize spatřuji zejména v nedodržení odstupu vozidla Michala Reicherta za mým vozem. Sekundární příčinu vidím v tom, že došlo u protistrany k podcenění dynamických vlastností vozu a rozdílu účinnosti brzdných soustav u obou aut,“ popisuje Václav Havrlant. V případě střetu profesionálního jezdce a amatéra hraje roli i charakter akce, během níž k události došlo. Akce formátu „Trackday“ jsou totiž cílené především na amatéry, kteří si chtějí sportovně zajezdit v chráněném prostředí polygonu, zlepšit si své schopnosti ovládání auta a přiučit se něco od profesionálů.
Druhá strana nereaguje, incident jde k soudu
Bezprostředně po srážce pan Havrlant nechat vůz odstavit a přišel tak o zaplacenou odpolední část akce. Podle jeho slov Michal Reichert neprojevil ani zájem o to, zda je poškozený v pořádku a nepotřebuje pomoc. „Vinu v tomto případě vnímám jednoznačně na straně pana Michala Reicherta, a proto požaduji náhradu škody způsobené na mém vozidle Lotus. Vozidlo jsem ihned po incidentu nechat odborně odtáhnout do autorizovaného servisu a několikrát jsem panu Reichertovi nabídl prohlídku mého odstaveného vozu za přítomnosti znalce. To vše s cílem předejít nesrovnalostem do budoucna a chovat se maximálně transparentně,“ dodává Havrlant. Nabídku Michal Reichert ani jednou nevyužil a přes opakované výzvy k podání vlastního stanoviska nereagoval. Václav Havrlant se tedy s právníkem rozhodl přistoupit k předžalobní výzvě a protistraně ji doručil společně se znaleckým posudkem a fakturami dokládajícími nákladnost oprav poškozeného vozu. Ty se v tuto chvíli vyšplhaly k závratným téměř sedmi stům tisícům korun. Na předžalobní výzvu pan Reichert již reagoval prostřednictvím svého právního zástupce tak, že za škodu, která vznikla, neodpovídá. V důsledku toho byla k příslušnému soudu podána žaloba o zaplacení škody s příslušenstvím, na jejímž základě soud vydal platební rozkaz, proti kterému pan Michal Reichert podal odpor. Celá záležitost tedy bude řešena v soudním jednání.