Originální POS/POP materiály jsou pro kamenné prodejny základ. Jak na jejich provedení?

Originální POS/POP materiály jsou pro kamenné prodejny základ. Jak na jejich provedení?

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Zapojení různorodých reklamních formátů v místě prodeje patří k základním marketingovým nástrojům sloužícím k upoutání pozornosti a ovlivnění nákupního chování zákazníka. Podnikáte-li na kamenných provozovnách, tyto propagační nástroje jsou nezbytnou součástí prezentace zboží. Dobře zvolené a umístěné POS/POP materiály dokážou zákazníka přimět k nákupu, proto jejich provedení a umístění rozhodně nepodceňujte.

POP, z anglického Point Of Purchase, tedy místo nákupu, nebo také POS, z anglického Point Of Sale, tedy místo prodeje. Tyto základní marketingové nástroje se umisťují v místě prodeje nebo tam, kde vzniká poptávka. Jsou vždy nositeli nějakého sdělení a sledují určitý komunikační záměr, který může být v zásadě dvojí: informativní či prodejně podpůrný. Důležitou roli v tom, zda tyto formáty zafungují, hrají dva faktory. Jednak je to design a celkové provedení, jednak k úspěšnému použití přispívá také strategické umístění. Samotná instalace propagačních materiálů zvyšuje atraktivitu prodejního místa a vystaveného zboží. Vhodné je například umístění ve směru toku zákazníků, na úrovni očí atd.

Důkazem, jak tyto materiály fungují, je studie z předloňského roku nazvaná Shopper Engagement Study Czech Republic 2015. Zaměřila se na podrobný průzkum nákupního chování v českých hypermarketech a supermarketech. Vyšlo najevo, že až 59 % provedených nákupů bylo čistě impulzivních, tedy provedených na základně spontánního rozhodnutí v místě prodeje. Údaje zároveň ukazují, že prodej zboží podpořený některým z POP/POS materiálů se zvýší průměrně o 45 %. Průzkum také přinesl zjištění, že 52 % kupujících přijde do obchodu kvůli rychlému nákupu pár výrobků, přičemž nemají výraznou preferenci konkrétní značky a produktu. Tato situace je více než příznivá pro prodejce, kteří tak mohou pomocí vhodných nástrojů nákupní chování zákazníků ovlivňovat podle svých potřeb.

Výběr a umístění POS/POP

Výběr a zpracování POS/POP materiálů je třeba pojmout inovativně, odlišit se od prostředků konkurence a zapracovat na originálním a přitom účinném ztvárnění. Nejde pouze o samotné umístění a využití doprovodných instalačních prvků. Klíčová je celková koncepce, tak aby byla prezentace pro zákazníka atraktivní a zároveň dobře srozumitelná. Koncepce těchto materiálů by měla být v souladu s aktuálními marketingovými prioritami a probíhajícími komplexními kampaněmi. Inspiraci můžete hledat u specialisty na kartonové a lepenkové POS/POP materiály Paketo.one Umí nabídnout individualizované reklamní obaly, podlahové a pultové displeje, bannery, totemy a další druhy reklamních nosičů z kartonu. Díky dlouholetým zkušenostem s kartony a lepenkou, modernímu technickému vybavení a vlastním skladům je výrobce schopen realizovat zakázky v řádu desetitisíců i malé objednávky od jednoho kusu.

Hitem jsou POS/POP materiály z ekologicky udržitelného kartonu

Karton a lepenka patří mezi materiály, které díky svým vlastnostem umožňují výrobu zajímavých tvarů a dovolují vytvářet originální konstrukce podporující vnímání značky. Konstrukce je lehká, avšak má dostatečnou nosnost i na těžší výrobky. Populární jsou podlahové displeje  a pultové displeje : umožňují oddělenou prezentaci vlastního zboží, ovlivňují rozhodnutí ke koupi a výborně odlišují výrobky od konkurence. Dají se navíc snadno plnobarevně a celoplošně potisknout ve fotografické kvalitě.

 

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?