Jak co nejdráže prodat nemovitost?

Jak co nejdráže prodat nemovitost?

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Prodat nemovitost s co nejvyšším ziskem je cíl každého prodávajícího, a přestože tržní cenu do velké míry určuje aktuální situace na realitním trhu, existují různé faktory, které ji mohou dále ovlivnit. Jaké to jsou?

Lokalita

Realitní odborníci se shodují na tom, že lokalita prodává nejvíce. Jednak záleží na tom, v jakém regionu se nemovitost nachází, a jednak je důležité i to, v jaké části daného regionu nemovitost leží. „Dobrá lokalita je hodně pracovních příležitostí, blízkost nákupních center a restaurací a veřejných institucí. Lidé chtějí mít na výběr a vždy se dráže prodá nemovitost, která má tuto přidanou hodnotu,“ vysvětluje Jakub Kindl z realitní společnosti Domov, která se specializuje na nemovitosti v Praze a na Berounsku. Někdy ovšem není potřeba, aby nemovitost nutně byla v centru města. Stačí jen dobré spojení. Dobrá dopravní dostupnost má cenu zlata. „Lokalitu prodávající samozřejmě už neovlivní. Co ale může ovlivnit, je to, že v inzerci všechny tyto body vyzdvihne. Nelze spoléhat na to, že zájemci budou místní. Naopak, je třeba počítat s tím, že v daném regionu nemovitosti shání i ti, kteří jsou třeba z druhého konce republiky. A právě těm je nutné hned na začátku všechny výhody lokality prodat,“ doplňuje Kindl.

Stav nemovitosti

To, zda před prodejem nemovitost zrekonstruovat či nikoli, je potřeba si dobře rozmyslet. V některých lokalitách může kompletní rekonstrukce navýšit tržní cenu klidně o 10 %. Znamená to ale, že se tento krok prodávajícímu vyplatí? „V potaz musíme vzít nejen to, co nás rekonstrukce bude stát, ale také čas, který celý proces zabere. Pokud někdo na prodej spěchá, rekonstrukce většinou nepřipadá v úvahu, neboť prodej o několik měsíců pozdrží. Spíš než na rekonstrukci bych se zaměřil na to, co dovedu ovlivnit, respektive zlepšit za krátkou dobu a s minimem úsilí. Na mysli mám drobné nedodělky, výmalbu, celkovou čistotu apod,“ dodává Kindl.

Prodej přes realitku

Mnozí na prodej nemovitosti přes realitní kancelář pohlíží negativně, jako na něco, kvůli čemu přijdou o část zisku. Spolupráce s realitní kanceláři ale většinou znamená, že se nemovitost prodá dráž. „Makléř dovede určit vhodnou prodejní strategii, vyšperkuje inzerci a hlavně má přístup k interní databázi klientů, o kterých ví, že zrovna přemýšlí o koupi. Prodej je tak cílený a probíhá řízeně,“ vysvětluje Jakub Kindl.

Období roku

V posledních letech efektivitu prodeje neovlivňuje ani tak období roku jako spíše období ekonomické. Na druhou stranu, vždy se za lepší měsíce považují ty jarní nebo podzimní. Naopak v létě poptávka klesá, a to  hlavně z toho důvodu, že lidé jezdí po dovolených a nechtějí řešit tak zásadní věc jako koupi nemovitosti. „To neznamená, že bychom neměli přes léto prodávat. Dobrý makléř nemovitost prodá i v červenci. Prodej ale může trvat o něco déle,“ uzavírá Jakub Kindl z Domov Reality.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?