Plánujete prodat nemovitosti a vybíráte realitního makléře? Přečtěte si tipy odborníka, jak poznat makléře, který nebude jen pasivním prostředníkem, ale Vaším průvodcem ve světě nemovitostí a udělá vše pro to, aby se nemovitost prodala co nejrychleji a za co nejvíce.
Profesionalita
Profesionální realitní makléř je pozorný k Vašim potřebám, ale nabízí i odborné rady a strategie založené na svých znalostech a zkušenostech. Jeho role je s vámi aktivně spolupracovat a poskytnout vám komplexní pohled na situaci. „Opravdu dobrý makléř vezme v potaz vaše přání, ale zároveň vás informuje o jiných možnostech a navrhne strategie, které mohou přinést vyšší zisk, případně rychlejší prodej. I za cenu toho, že se budou lišit od vašich původních představ. Může vás upozornit na různé aspekty nemovitosti, které byste možná přehlédli a zohlední aktuální stav trhu a lokální realitní poměry,“ vysvětluje Jan Kindl z realitní společnosti Domov Reality, která se specializuje na oblast Berounska a Prahy.
Osobní angažovanost
Dostatečná angažovanost realitního makléře je úzce spjata s jeho profesionalitou, vytváří pevnější spojení s klientem. „Skvělý makléř vás nevnímá jen jako zdroj příjmu, ale jako partnera. Snaží se vás poznat na osobní úrovni, díky tomu lépe porozumí vašim představám a přáním,“ říká Kindl. A zároveň dodává, jak vůbec poznat, zda je makléř dostatečné angažovaný. „Měl by aktivně komunikovat a pravidelně sdílet informace. Klient by měl být pravidelně informován o tom, co se děje a v jaké fázi prodej nemovitosti je. Dále by měl makléř být pozorný k drobným detailům a projevovat zájem o vaše specifické potřeby.“
Znalost místa prodeje
Znalost lokality, kde se nemovitost prodává, je často podceňovaná. Přitom hraje klíčovou roli v porozumění potřeb potenciálních kupců. „Pro prodej nemovitosti vždy volte někoho, kdo zná danou lokalitu. Díky tomu makléř nemovitost lépe odprezentuje a osloví správnou cílovou skupinu,“ upozorňuje Jan Kindl.
Jaké má makléř reference?
Pokud makléře vybíráte náhodně a ne na základě doporučení, zeptejte se ho na reference ostatních klientů. „Za realitního makléře mluví jeho předešlá práce. Měli byste se zajímat o to, s jakým typem nemovitostí má zkušenosti a jak dlouho tuto profesi vykonává. Reference klientů před vámi mají obrovskou vypovídající hodnotu,“ dodává Kindl.
Inovativní přístup
Časy se mění a realitní trh s nimi. Velký důraz se klade na online marketingové kanály a i na způsob, jak je nemovitost prezentována. „Inovativní makléř je schopen využívat moderní technologie a online nástroje k tomu, aby efektivně prezentoval nemovitosti svých klientů. To může zahrnovat vytváření interaktivních virtuálních prohlídek, profesionálních fotografií a videí, které lépe oslovují zájemce. Ptejte se také na to, kde nemovitosti inzeruje. V dnešní době se hojně využívají sociální sítě, e-mail marketing a inzerce na realitních serverech,“ uzavírá Jan Kindl za realitní společnost Domov Reality.