Pohostinská činnost asi nikdy nebyla tak oblíbená jako v posledních několika letech. Jíst a pít totiž budou lidé vždy, a tak tento odvážný krok v současnosti podniká kdekdo. Málokdo má ovšem znalosti, finance a především vůli, aby svou vizi dotáhnul do konce. Jaké jsou hlavní předpoklady pro to, aby byla restaurace úspěšná?
Poloha restaurace
Výhodná poloha restaurace je základním předpokladem pro vysokou návštěvnost. Nejste-li tedy vázáni na jedno konkrétní místo, dejte si s výběrem na čas. Obecně se doporučují frekventovaná místa jako hlavní náměstí, hlavní dopravní tepny apod. Zde je ovšem nutné se připravit na vyšší náklady za pronájem prostor. Na druhou stranu, ne vždy je centrální poloha podmínkou k úspěšnému provozování restaurace. Nabídnete-li hostům příjemný personál a dobré jídlo, budou k vám chodit, i když to budou mít poněkud z ruky.
Personál
Každý v gastronomii ví, že kvalitní a zkušený personál je základem. Před samotným otevřením tedy vybírejte vaše budoucí zaměstnance pečlivě. Nebojte se obvolat jejich předchozí zaměstnání kvůli referencím a na samotném pohovoru si všímejte toho, jak jednají a jak se chovají už od samého začátku. Od personálu, který bude obsluhovat hosty, je nutné chtít hlavně přátelský a profesionální přístup. Od personálu v kuchyni zase kreativitu a chuť vařit dobré jídlo z kvalitních surovin. Na zaměstnancích zároveň nešetřete. Nezapomínejte na to, že to jsou hlavně oni, kdo tvoří důvody, proč by se k vám zákazníci měli vracet.
Naslouchejte potenciálním zákazníkům
Před otevřením restaurace není na škodu udělat menší průzkum v místě, kde budete působit. Místní usedlíci vám tak sami mohou napovědět, co jim zde schází a co by ocenili. Je pouze logické, že luxusní restaurace zaměřená na francouzskou kuchyni se chytne lépe ve větším městě nežli na vesnici a na vesnici tamní obyvatelé naopak ocení poctivou českou kuchyni. Budoucím zákazníkům naslouchejte a nedržte se své vize zuby nehty.
Otevřete se online marketingu
Podpořit prodej lze i všemocným nástrojem s názvem internet. Zaregistrujte své zařízení na doménách zprostředkovávajících rozvoz jídel a umožněte na vašich webových stránkách objednávky online. Stále více lidí totiž raději volí dovážku před samotným docházením do restaurace. Pozitivně působí i neúčtování gastro obalů, ve kterým jídlo dovezete či volba obalů, které nezatěžují přírodu. Gastro obaly si můžete nechat vyrobit na zakázku například na Paketo.cz. Vhodné je uvést do provozu i stránky na sociálních sítích, kde můžete sdílet nejnovější aktuality či pravidelně vypisovat denní menu. O nabídce se tak dozví daleko více lidí, kteří mají navíc možnost váš podnik hodnotit.
Vsaďte na kvalitu
Již dávno neplatí, že je důležité najíst se hlavně levně. Daleko více lidí dá přednost kvalitně připraveným pokrmům, i když to znamená si pár korun připlatit. Zapomeňte tedy na polotovary a mražené potraviny a vrhněte se do domácí přípravy surovin. Pečlivě vybírejte i dodavatele. Využít můžete například místních zemědělců a podpořit tak lokální trh.