Zatímco povinné ručení musí mít ze zákona každé vozidlo, které je provozováno na pozemní komunikaci, k havarijnímu pojištění se velká skupina řidičů stále staví poněkud vlažně. Mnohými je považováno za zbytečný výdaj navíc a za nepotřebné. Je to přitom právě havarijní pojištění, které kryje škody způsobené vlastní vinou. Nebo existují i jiné možnosti?
Co kryje povinné ručení
Z povinného ručení jsou hrazeny všechny škody, které způsobíte provozem vlastního vozidla na zdraví i majetku třetích osob. Spoustu řidičů se ovšem domnívá, že se povinné ručení vztahuje i na škody způsobené na vlastním vozidle, které nejsou vinou řidiče. Řeč je například o srážkách se zvěří nebo o škodách způsobenými povětrnostními vlivy jako krupobití a vichřice.
Drtivá většina pojišťoven však tuto možnost nenabízí, řidiči se ale mohou setkat se sezónními nabídkami na povinné ručení, které může být včetně některých připojištění. A právě připojištění je jeden ze způsobů, jak tyto škody mít pojištěné.
Srovnání online
Při průzkumu povinného ručení je ideální využívat online srovnávače povinného ručení, které nabídky pojišťoven reflektují vždy v té nejaktuálnější podobě. Na Porovnej24.cz, největším a nejkomplexnějším českém srovnávači, stačí zadat základní údaje o vozidle a o pojistníkovi a během chvilky vidíte všechny dostupné nabídky včetně důležitých informací, jako jsou pojistné limity, cena atd. Můžete se tak rozhodnout na základě kritérií, která pro vás hrají největší roli. Zároveň vidíte i to, zda je možné se připojistit a pojištění můžete na pár kliků dokonce rovnou sjednat a zaplatit.
Mezi nejčastější připojištění patří pojištění živelné pohromy, pojištění krádeže automobilu nebo pojištění čelního skla, které řidič využívají asi nejčastěji. Stále populárnější je ale i připojištění pro případ srážky se zvěří, které kryje škody způsobené při nehodách s divoce žijícími zvířaty.
Objem škod roste
Některé zdroje dokonce uvádí, že počet střetů se zvěří neustále roste a zvyšuje se finanční objem škod, což je způsobené lepšími technologiemi, které se ve vozidlech používají. Novější automobily mají nejrůznější senzory, drahé světlomety a při samotném střetu často dochází k aktivaci airbagů, kvůli čemuž je nutná výměna přístrojové desky či sedadel. Případná oprava se tak může velmi prodražit a řidiči využívající silnice, kde je četnost srážek se zvěří vysoká, by nad tímto připojištěním neměli vůbec váhat.
Díky vhodně zvoleným kombinacím připojištění lze postavit povinné ručení tak, aby byly pokryty alespoň ty nejčastější škody. Ani ti nejzdatnější řidiči totiž nemohou vždy uřídit vše.